Tuesday, December 22, 2009

dato K yang tabah

aku pon xtaula kalo ak kawin ng dato K (fiance) aku untung ke dia untung.sbb aku rase aku ni sume ciri2 xbest jerk.aku da r suke marah2.suke bekmuk.xpandai masak.suke ikot pale aku saje xnk dengar die.suke ikot pasaan.suke pikir bukan2.

beliau sabar amatla ng aku ni.stkt 6tahun ni mmg tabah amatla dengan mcm2 pngai aku.beliau da r pandai masak.suke ikot ckp aku.tp kalo salu beliau ckp ikot jerla aku.aku marahlak.tp kalo beliau soh ikot ckp beliau aku xnk.sume xkena.isk.

aku mmg bersykur tatapi lemau ar.kalo berpasangan ng org baik2 tulus mulus suci indah ajaib mulia sume2 etc maka akan ternampakla di cermin diri aku ini seorang yang kurennggg memenuhi ciri2 pilihan mak bonda.

as usual aku akan mguji keimanan dan ketabahan datoK dgn pelbagai jenis cobaan.dan pastinya beliau akan berjaye merentasinya.yaaaa...

tapi bukan ke ade dalil mengatakan kite akan berpasangan dengan org yang seperti mana kita.maknenye?aku ni golongan baik jugakla kan?errrrrr.........

mlmtd datoK sudah nyenyak tdo.aku tefon ajak menum.dgn mate xle bukak die dtg.pastuh aku bolehla tanye.ngape awk tabah sgt ni.ngape xmarah pon sy?beliau dengan tabah menjawab.ngape nk marahnya.uhu.aku wat muke bersalah tp sbenrnye kalo beliau ingkar dengan permintaan aku,maka akan terjadila perang dunie ke24.Justeru......pikir2kan.

da tau xyah ckp.tapi xbubah2 jugak.adeyaiiiii.bonddddddddddddddddddddd.....

kpd datok K,
5tahun akan dtg (if pnjg umor)
adekah awk akan tabah lg sperti 6tahun ini?

semoge.

6 comments:

XOTide said...

bkan sume ttg ketabahan..tp sume nya lbeh pd tanggungjawab n peranan.peserta perhubungan (kmu n dato k) memainkn peranan msing2.peranan n tanggungjawab yg betul akn melancarkn sesebuah perhubungan..rancakkn perhubungan dgan aktiviti n hobi yg baek n konsisten.n jgn sesekali m'nguji kekuatan n ketabahan pasangan sehgga sumenya t'lambat n tggal kenangan..kerna manusia ni xkan merase nikmat kebersamaan shgga ianya hilang drpd pandangan=)

selain tu, jgn t'lalu m'banding2 kn tahap diri dgan pasangan. ini hanya memburukkn sesuatu perhubungan.wlaupn kita t'rse dri kekurgan dr pasangan, tp b'fkir secara rasional ttg knape pasangan menerima kita seadanya n cuba m'jd lbeh baek..sumenya kerna dia telah 'melihat' n 'mengkaji' kita secara keseluruhan sblum menerima diri kita ini insya allah=)

hawadamQASEH said...

baekkkk.TQ.(skali kene cramah)

:: !zyan :: said...

tq jugak utk info/nasihat di atas :)

FiDieYaaa said...

Bond, saing aku kate org laki mase couple, die ikut je kate kito. Bilo kawin, dio tunjuk la perangai sebenar. Sudohla mu, kene dera lepah ni.. Tak tau!! Aku buleh wat medical check up kalu mu kene dera, aku boleh jadi saksi kat court.. hahahaha

hawadamQASEH said...

kizyan:kkiena ke yang bg talk ni?hehe.(wondering)

fyd:mu ork deki ke aku.wat cite seram.bajet aku xjadi r nk kawin?hehe.aku nk kawin gok.bia tgal mu sorg.

:: !zyan :: said...

bond: akak rase bukan. Lain benar cara ayat2nya n words.. tapi tatau la. ntah.