Friday, July 1, 2011

tentang dia






Suamiku

Mlmtd balik pukol11.sbb ade bengkel pelan strategik.balik kemudian main2 ng robin sbb robin xnk tido nk tunggu papa balik.susukan robin,tidokan robin.12++ robin tido.kemudian mandi,solat n on laptop sbb ade kerja perlu buat utk esok.since esoknye hari pendaftaran pelajar IPTS di fakulti beliau.siang td xsempat buat bengkel dr pg.itu pun bwk laptop smbil2 buat kerja.

Suamiku

Pg taklimat ad hoc.ptg meeting.kene present psl unit.kene jupe developer demo.rehat tido d surau or kt meja sbb penat.ptg berkejar balik ambil isteri dan anak.mlm pas robin tido baru boleh on laptop cek2 emel.ok.tengok2 esok ade meeting lg.maklumbls xbuat.aduhai.manela nk sempat siang td jadual full.emel pon xsempat bace lg.ok.kenela prepare utk meeting esok.kemudian tido.tp setiap satu or 2jam harus bangun susukan robin.

Suamiku

Sgt bz since his partner cuti kawin 2mgu.Bos lak cuti bersalin 90hari.Buat kerja pengurusan,meeting,bengkel,taklimat.Kene buat koding,data dan jaga sistem.Kene buat kerja teknikal,rakaman kelas.walaupun eksekutif tapi bekerja seperti buruh. Sbb juruteknik yang ade xberapa boleh diharapkan.Bekerja isnin-sabtu.Salu di rumah buat kerja opis jugak.HP siap synchronize emel ofis sbb nk update kerja salu.

Suamiku

Ahadla satu-satunya hari untuk berehat.Tp salunya pagi-pagi dah xdek p cuci kete,tengok pape yang boleh buat.buang sampah,jemur baju if kebetulan ade baju dlm mesin xberjemur,main ng robin if robin dah bangun.Kadang2 nk p mancing tapi takut isteri komplen asik xdek kt umah sbb ahadla satu-satunya hari yang isterimu boleh bertentang mata dgn suamiku di siang hari.

Suamiku

Mlm2 nk kua mkn serempak ng org surau malu sbb x p surau.nak p tapi takut isteri takut dok umah sorg2.sbb isterimu penakut tahap A+.Malam2 kene bangun tolong susukan robin(since robin xnk direct tpakse bg tru botol).Pagi2 bngun kol6 berak ( tanda2 sihat setiap pagi berak ) n then siapkan brg2 nk p kije,nk nk bawak babysitter.

Suamiku

Di rumah kena tolong isteri jaga anak.Kene tolong isteri cuci botol susu.OK.sgt penat tapi xpernah mengeluh.hanya ditunjukkan dgn tertidur.sbb penat.

Suamiku

Menggunakan ¾ dari mase yg ade utk kerja.dan ¼ utk rehat a.k.a tido.sungguhla die pon manusia biase yang tauh erti penat.tapi die xtau camane nk mengeluh.

Suamiku

Tak apa beliau xmakan,janji isteri makan,Tak apa beliau xcukop rehat,janji isteri rehat,Tak apa beliau xbaju baru,janji isteri ada.

Suamiku

Bersyukur dengan apa adanya.menginjak ke umor 30 baru sekali beli HP idaman.yang lain sume pakai org bg .itu pun asalnya nk beli tablet tapi didowngradekan beli yg lagi murah sbb pikir banyak lagi duit nak pakai.Baju,sluar,kasut,belt cukopla apa yang ada.tak pernah complaint janji ada.

Suamiku,

Menerima keluarga isteri dengan selayaknya.melayan seperti keluarga sendiri.

Suamiku

Tak pernah complaint even isteri xiron baju,xmasak,xsapu lantai,xkemas tempat tido.

Suamiku,

Xtauh erti berdendam,bia org buat jahat tetap dimaafkan.walaupun dibesarkan tanpa ayah tapi tetap menjaga robin selayaknya.

Suamiku

Bukan malaikat.tetap manusia biase yang ade kelemahan.

Suamiku

Adalah anugerah paling berharga dalam hidup.

Tuhan,

Terima kasih untuk anugerah ini.panjangkanla jodoh kami.kukuhkanla ikatan kami,jauhilah rumahtangga kami dari hasad dengki dan khianat.didikla kami dan sekiranya kami tersasar bawala kami kembali ke jalan yang benar.

AMIM

Pernah aku dengar tzkirah.3 nikmat di dunia ialah.kesihatan,isteri yang menyenangkan dan satu lg lupa.mungkin ank yg soleh.harap2 aku dapatla jadi isteri yang menyenangkan. =(

2 comments:

^ruset^ said...

berusehelah!antaranya,jadilah kurg penakut supaya somi leh g surau!hihi ;P

Madi @ Aed said...

pergh..somi contoh..mu wt gapo?;p