Wednesday, December 14, 2011

muhasabah diri

korang tau x betapa aku rase kerdil nk dibandingkan dgn suami aku
sbb wiken lepas mom+sibling+nieces+nephew dtg

aku dlm bilik tgah tidokan robin.
suami aku kt lua goreng nugget,sosej n buat milo untuk nieces+nephew.
time ni mom+sista sume tadek .dorang kt umah sis aku kt KL.tinggal aku+suami+robin and all kids.
korang tahu x
sepanjang jumaat-sabtu-ahad-isnin suami aku memang xrehat
makan sikit je maklumla kalau dah ramai2 buat banyak mana pong berebut
suamiku aku pulak jenis suke mengalah
tengok berebut2 terus xnk makan
dah kene paksa pun makan sikit je
korang faham x
aku asik kene bebel dgn mk+sista sbb xjage suami dgn baik
seteres dn rase mcm nk nangis
masalahnye aku xpernah bg arahan utk suami aku buat semua kerja umah pong
tapi die memang sendirinya nk buat
sampai mlmtd aku marah die sbb die sibuk nk basuh pinggan
aku TERKESAN ok
memangla d best way is ak kene basuh pinggan tuh
sbb laki aku xsuke umah sepah2 nanti die rase nk bereskan semua
sampai bersin banyak kali sbb die ade resdung xle main debu2
tapi
aku penat jugak
aku balik kerja nk dudok rehat2 skjap
bole?
nanti aku rajin aku bangun p basuh
boleh?
arghhhhhhhhhhhhhhhhh
dapat suami baik pon stress
sbb rase mcm useless
lagi2 mak aku asik blame aku
xboleh ke consider as suami istri kene bantu membantu
aku pong kerja
balik umh dh dkt kol7
nak rehat2 dudok2 dulu bole x?
aku xpernah nk amek kesempatan pong
dah suami aku mmg mcmtuh
nk buat cmne?
siyes
rase nk nangis
kalo cite kt org mesti org ckp nk show off laki aku baik sgt
bukan
bukan pong
aku stress sebenanya
nk chalennge kerajinan suami aku adalah sgt stress
sbb aku xrajin mcm dia
aku pon xtahula
laki aku mmg baik
tp bukanla nk ckp die sempurna
die pon ade kekurangan dan kelemahan
d way die treat my family,aku pong xtahu aku boleh xsincerely layan ankbuah die mcm die layan ank buah aku.
tapi ank buah die sume dh besa bapak lain macam cite die.
before fmily dtg aku dh tanye suamku aku
abg mesti stress kan fmily sume nk dtg nanti penat bising
beliau ckp
manede abg sukela.abg suke ramai2.
huhu
then bile siblings nk balik dh
die pulak bersungguh2 ckp xyah balik lagi
hadoi
siyesla memang full with tentative
bw budak2 p klcc aquaria.petrosains,tgok wayang n bla bla
sangatla laki aku
arghhhhh

xnk pikir boleh?
tolongla anyone ckp aku xbersalah.huuuuu

1 comment:

madihahmanshor said...

mu mmg x salah..x pyh stress..ise tu rajin bia la..klu mu mls,dia pong mls ssh jugok..lumrah kammmmm