Wednesday, December 22, 2010

KERJA

Iinfo 1: HARI SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM
Tarikh: 23 Disember 2010
Masa : 10.00 pagi - 3.00 petang
Tempat : Pusat Temuduga, Jalan Cenderasari, Kuala Lumpur.

Info 2: Lantikan sehingga NOV 2010 seramai 41,840 orang
Permohonan diterima 1.2juta
SPA aim utk lantik 50,000 orang until end of 2010
2009 Lantikan 50,756,permohonan 1.5 juta

Banyak lagi baki untuk 2010 ade lebeh kurang 8+++ peluang utk dpt.tolak guna kabel,gune ilmu hitam, n lain2 adela chances utk dpt kerja kpd haunters prefer jd gov servant.nk jadi yg betuah 5% daripada 1.2juta memohon tu bukanla senang.hanya usaha,doa dan rezeki menentukan.

tiba2 membebel pasal kerja knape?
sbb smlm waktu nk p lunch ade org dtg hantar resume.katenye utk wife.
pastu mase nk balik ade lg ladies dtg tanye ade vacancy x.then me answerla for now belum lg.since kitorg ni pindah pejabat je bukanye buka cawangan kt sinialert dekat websitela.kalo ade mesti kitorg iklankan ok.baru dorg faham.
itu kebetulan terserempak kt bwh dengan aku.admin yg jage kt bwh tuh xtauhla hari2 bole buat statistik kot bape org dtg ata resume or at least dtg tanye vacancy.
tidak kurang juga secara teknologi
banyak jugak yang hantar emel kpd pentadbir website a.k.a unit IT la bertanyekan vacancy.even dkt web dah tulis tiada jawatan kosong buat masa ini.dorg still nk mencubala aternye.
yang pastinya resume yg dorg ata tuh aku pon xtau mane admin letak.aku pon xtauh berkesan ke cara ata resume cmtuh.mcm x je.sbb bile ade job salunye akan diiklankan dan yg hantar tuhla akan ditapis.yg dah hantar resume tuh mcm xdikire je.

tibe2 rase nk merapu psl kerja jugak sbb smlm cek mail tibe2 dpt mail cgini

sila click untuk tumbesaran ye.

ko bayangkan rezeki nk smpai.punyela long jouney.dari 2009 skg dah nk masuk 2011 baru nk panggil interview.macam tauh2 je aku tgh stress ng kije aku skg.aku citela kt suami aku.boleh die tanye abis nk p x?haih.ade ke org kije gomen yg post tetap nk kua ke swasata?aku pong xtauh.patutkah pergi?patutkah aku kua gomen ni?yg aku tauh aku stress ng kije.tp kalo kije swasta best sbb aku minat teknikal n xyh pikir pengurusan,pekeliling n bla-bla.haih.tp bersediala nk balik 2,3pagi.kan kan kan.huhu.dah nk ade ank ni.xle blah pulak.

ini lg se mail semalam jugok aku dpt.aku rase misteri.bile mase aku register penganngur.biz ni?tp bagus jugak mende ni.tp ngapela baru skg aku jupe mende ni.


ini sajela nk show off.punyela tekun.sent item sume apply for vacancies.haihs.tekun habis.


ksimpulannye.
aku stress dgn kerja.tp aku kena bersyukur ade kerja.
ngapela stress sgt?will post later bagi details sikit.bukan stress psl workload.tp pasal lain.
persoalanya.
relevankah aku quit gov p swasta.then kene blacklist gov.
haih.

p/s : japlagi nk balik kg.doakan smuanya slmt.langsung xprepare pape dlm kete.akak aku ckp dah 7bulan kene siap2 brg baby dlm kete.tp aku beli papepong lagi.harap2 sume slmt jerla.insyAllah.

No comments: